nybygget

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

ca 11h till byggstart :-)

Av nybygget - 2 januari 2013 17:30

Ja nu jäklar är det nära. Kom precis hem efter att jag har visat på lasbilschaffisarna vart dom kan parkera över natten och vart huset sen ska stå.

Idag har jag även suttit en del i telefonen. Kollat så att alla som ska göra saker på vårt hus kommer. 
Snickarna kommer halv sju. Elgrabbarna (förhoppningsvis svågern) kommer på förmiddagen. Sen fick jag ett svar jag inte väntat mig av VA verket idag... -"Ne inkopplning av vattnet får ni fixa själva, om det är husmontörerna eller om ni fixar en rörmokare vet jag inte vad som är sagt."
PANIK!!
Jaha det va ju bara att bränna ner till VVS:arna och kolla om dom hade tid. Rosor i massor till er där nere säger jag bara. -"Klart vi fixar det" fick jag till svar :-) 
Det här kommer bli kanon det här. Men samtidigt är känslan i kroppen en blandning av rädsla (har vi gjort allt rätt?), glädje (vi får vårt hus imorn) pirr i magen ( KUUUUL SOM FAAAN).
Ja som ni förstår är det kaos i kroppen, till största delen positiv då!! :-)
 
 
Slänger in lite bilder oxå har ju vart dåliga med det som vanligt. Iofs har det inte hänt jätte mycket sen sist men imorrn eller övermorrn kommer jag att slänga upp lite roligare bilder. 
 
3 medlemmar av fam Hörner dränerar
 
Här grävs kabeldiket fram.
 
Det va ett riktigt "skit" jobb ;-)
 
Vatten och el fick vi oxå.
 
Framsidan tar sin form
 
Redo för att få ett hus på sig!
 
Dagvatten och elslang förberett för Carport/förrådsbygge
 
Vår blivande framsida. Lite svårt att föreställa sig hur det kommer bli med all denna snö. Men man börjar iaf se lite av berget :-)
 
Till vänser här kommer altanen att vara rakt fram blir det gräsmatta och nivåskillnaden med stenmuren blir där nånstans. Till höger kan man se lite av bergsklacken.
 
Till vänster kommer ju infarten att bli. Till höger har vi bergsklacken igen.
 
Den här kom till tomten och riggades upp idag. Kul med maskiner tycker jag :-)
 
Som sagt imorrn eller övermorrn kommer det lite mer bilder och då är det husbilder!!! Wiiiieeeee :-)
 
Over and out!!
 
 
Ingen bild

Marie

21 september 2013 12:17

Men OJ va nära det är nu!!! Spännande för oss oxå...vår son med sambo ska bygga ett nytt fint hus!!!
Kommer snart o tittar!!
Lycka till nu!!
Älskar er!!!

nybygget

21 september 2013 12:17

Tack morsan!! Ja det här kommer bli en otroligt rolig resa!
Vi älskar dig/er också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nybygget - 8 augusti 2017 14:35

Hej! Tack för en bra blogg med massa fina bilder :)Står nu själv i ÄH tankar och vi funderar på deras modell Tove som påminner väldigt mycket om Ägir.Dock är vi oroliga för grunden (torpargrund med avfuktare) och taket (ingen råspont utan endast skyd...

Av nybygget - 20 april 2017 19:05


Ja de har gått ett tag sen jag skrev nåt här. Svårt de här med blogg ändå... Känner just nu att jag inte vet vad jag ska göra med den.. men samtidigt så kanske den fortfarande hjälper personer som går i ÄH tankar.. Men hittar nån äns hit längre (?)...

Av nybygget - 30 januari 2017 19:22


Lilltoan.. denna "hemska" lilla vrå.. Den har stått orörd i 4 år.. inte ens en spegel har de funnits därinne.. Vi har lixom inte kommit fram till hur vi velat ha de där inne.. Men nu för nån vecka sen hände de nånting..  Vi tog oss i kragen oc...

Av nybygget - 2 januari 2017 21:40

Ja då var de 2017 nu då, å de är nu ganska precis på dagen 4 år sen vi fick vårat hus. Galet va åren går och vi trivs lika mycket fortfarande.. Jag börjar dock sträva efter lite nytt här hemma, ombyte förnöjer! Tonåringens rum är nästintill klart, ...

Av nybygget - 14 november 2016 21:27


I helgen startade jag projekt: "tonårsrum". Lika bra att passa på när sambon jobbar och inte har så mycket att säga till om, haha! Och ja varför frångå ett vinnande koncept, svart och vitt! Här får ni en liten tjuvtitt :)     Bilden är...

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards