nybygget

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av nybygget - 13 januari 2013 11:15

Snickarna är klara inne, helt otroligt fint blev det med golvet.
De har nu åkt norrut för några dagar och återkommer och gör klart utsidan om en vecka ungefär.
Men alla vitvaror är på plats och allt skräp/prylar är undan städat, tomt och man får uppleva helheten...
Heeeelt underbart
I veckan kommer troligen målaren & elektrikern och gör de dom ska sen så är det dax för slutbesiktning.
Var dit och titta igår kväll.. man andas in försöker ta på känslan men nej, de känns inte som VÅRT hus..
De är lixom för overkligt, min dröm som jag har haft sen jag vart liten är helt plötsligt sann och jag får dela den drömmen med två fantastiska personer, min sambo & min son ♥, ja de är otroligt :)
Haha, bort med svammlet och tillbaka till verkligheten nu :D
 
Vi kör som ni ser på vita vitvaror
Enkelt och stilrent, funkar i längden även detta.
 
Som ni ser här har vi kört på standard luckorna, i mina ögon fula, i andras helt ok.
Tillvalsluckorna va ju inte heller nån hit tycker vi så vi kommer köpa nytt även detta..
Vi vill verkligen få "våran" prägel på helheten som ni kanske märker :)
 
Golvet som nu ligger i hela huset förutom våtutrymmen och hall.
 
Var ju som sagt iväg och kolla kakel och klinkers igår.. Vi hitta precis de vi ville ha :)
Beställde även golvvärme till hallen
Ytterligare ett tillval vi gjort, dvs att de färdigställer för att koppla in sånt i hallen.
Bild kommer när det finns hemma och när kakelkillen har vart och satt upp det.
 
Sen tog vi en svängom på IKEA, ja man kommer väl sällan tomhänt därifrån,eller?! :)
Nej inte vi iaf, haha
Vi gjorde ett riktigt kap (nästan halva priset)
För just i denna butik så skulle de utgå med PAX garderob skjutdörrar
och iom vi valt bort alla garderober i vårat sovrum (helvägg) för att köpa nytt system så kunde vi ju inte bara gå förbi detta... dvs de sluta med att bilen vart full ;)
Vart ett par skjutdörrar med hem såklart, för hyllsystem på 3m.
 
Bild: Ikea.se

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards