nybygget

Alla inlägg under april 2013

Av nybygget - 29 april 2013 21:00

ja va händer här månne???

 inte så smickrande bild på pappa kanske.. men va sjutton :) haha
Och grannarna är experter på att samla på sig skräp längs med staketet.. men framöver ska vi sätta häck där så vi slipper se de, för de e bannemej inte vackert!!
 
Men men nu är iaf Vi på gång med lite roliga saker... älskar när de händer grejer..
har även kollat lite mer på färg och till nästa vecka bör vi ha bestämt oss ang leverantör
kulören hade vi ju bestämt långt innan vi hade huset :)
kolla fukten i huspanelen idag och den visar godkänt för att kunna målas på.. nu önskar vi lite varmare väder.
ska även höra med en bekant om att börja planera tomten, vi hann ju inte göra de iom de vart panik med husleveransen... sen kom ju även snön.. men nu så börjar det sätta sig och vi kan plana ut lite..
våren är en härlig tid, right :) iaf om man har hus.. höhö
Av nybygget - 28 april 2013 11:30

ja de har nästan gått en vecka sen jag klottra ner nånting här... men de har vart så mycke denna vecka så jag har varken haft lust eller tid/ork att sitta vid datan... men nu va de ju dax att betala räkningar så då tänkte jag kika in här oxå..
veckan har bjudit på 2 begravningar (usch och fy fan), 2 års förlovningsdag, mysmiddag med svärfamiljen, shopping, premiär grillning på biotopen, ett års kalas och massa annat... idag ska jag åka å kolla synen på nytt och kolla ut nya glasögon... ska bli skönt att få lite nytt :)
 
Jag hoppas ni alla njuter av det fina vädret så ska jag försöka hitta på nåt mer intressant att läsa om till nästa gång :)

Av nybygget - 23 april 2013 16:30

Nu är äntligen klockor och skyltar på plats :) är verkligen super nöjd!
 

Av nybygget - 22 april 2013 19:15

har små sneglat på denna från och till ett tag men aldrig nämt den här men asså hur fräck är inte denna?!... jag typ DÖR!!
I love it..... hade den inte gått på dryga 3000 så hade jag lätt beställt denna underbara skapelse..
De här är ju en dröm i trädgården ♥♥
 
Bild: Garden Glory.se
 
°°°
Fästet/hornet finns även i vit & svart
slangen finns i alla möjliga färger och de gäller även munstycket...

Av nybygget - 20 april 2013 19:45

ja de må vara lite sent men tänkte visa vilka tillval vi tagit samt vad vi valt bort från ÄH osv.
 
så här såg våran "detaljritning" ut
 
°°°
 
Vi valde bort från standard:
- 7st garderober, alla i stora sovrummet och 1 i hallen.
-stänkskydd vid köksbänken
 
Våra tillval:
- 2st dekorfönster (hall och 1 sovrum)
-ytterdörr
-duschväggar
-spotlights i tak, kök & badrum
-2st låga fönster vardagsrum
-10st olika eluttag (ute & inne)
-2st extra armaturer ute
-förberedelse för golvvärme i hallen
-Fibo-Trespo'n ingick i vårat fall i stora badrummet, annars ett tillval.
- ett extra fönster vid köksbänken
-vridbara fönster
-inbyggnadsugn, häll & micro
 
Standard vi tog som vi sen bytt ut själva:
-innerdörrarna
-köksluckorna
-handfat & toalett i stora badrummet
-köksfläkten
 
Saker vi inte tog från ÄH:
-tvättmaskin
-torkskåp
 
Saker vi gjort själva:
-satt kakel i köket
-lagt golvvärme i hallen + lagt klinkers
-satt in en braskamin
 
°°°
 
Jag tror jag fått med allt, men jag är inte säker, annars så smyger jag väl in med de när ingen ser ;)

Av nybygget - 19 april 2013 19:15

En fantastisk kvinna om man frågar mig... på design alltså
Finns såååå mycket fint
Och mönstret "plattan", jag dör nog lite för varje gång jag ser de tror jag
Jag har ju letat hundra år efter ett par SNYGGA glas underlägg.. å ja jag tror jag bannemej har hittat dom nu ♥
Finns även en gÖr snygg skärbräda som jag inte skulle tacka nej till :D
(Tur det är maj snart, höhö... hint hint.... )
 
 
 
 
 

Av nybygget - 18 april 2013 21:00

nu när det äntligen börjar bli lite värme ute både dag som natt så börjar tankarna gå åt de här med att måla huset..
jag längtar kan jag säga... inte efter själva arbetet kanske men efter resultatet
gick runt på tomten och på grann tomterna för att se över vår tomt... å ja.. de kommer bli så himla snyggt med färgkombon vi har valt. :)
som jag sa.. jag längtar ♥
 
­°°°
 
förövrigt så var mamma här tidigare idag och tapetsera lite åt oss i köket. (tack ♥)
Vi valde nämligen bort tapeter på sidorna av köksskåpen från målarna när dom va här..
vi köpte ist hem täcksidor..... tyvärr fick vi lämna tillbaka dom då det inte stämde, å sen har det vart ogjort en tid.. men nu så e de vitt å fint i köket :)  eller ännu vitare kanske vi ska säga....
ångrar inte vårat kök en sekund... love it ♥
 

Av nybygget - 17 april 2013 11:00

ja, from i måndes så ser mina dagar lite annorlunda ut..
så igår när jag kom hem från jobb så hade jag ju ett par timmar på dagen att hålla på att greja ist för att vara på "jobbet" så jag tog kratta å spade under armen och börja greja ute...
har ett litet hörn på våran tomt som är ett riktigt sånt trollskogsparti, tallar, sly, högt gräs å stenar
kratta å tog bort små träd och buskar... å under allt detta tråkiga långa gräs gömde de sig en hel "sjö" utav blåsippor..
mest blad än så länge men nu när de fått lite hjälp på traven att se dagsljus så kommer de nog bara säga pang :)
smultronblad hitta jag me ;) göör mysigt, på våran tomt! I like! ♥
 
 
bara en timme kvar av dagen.. sen blir de möte på annan ort,
inget som lockar sådär jätte mycke men ett måste för framtiden.

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards