nybygget

Alla inlägg under juli 2014

Av nybygget - 29 juli 2014 10:40

Först vill jag be om ursäkt att svaren har dröjt men jag tror och hoppas att ni förstår varför.

Vår lilla gofisa här hemma tar sin lilla tid och att sitta vid datan är inte riktigt prioriterat just nu :)

Men iaf.. jag har fått två kommentarer som jag tänkte svara på iaf. Bättre sent än aldrig som de heter :)


Börjar med sandras kommentar:

Riktigt snyggt bord! Jag har länge letat efter ett stort bord att ha på vår altan (som nu börjar ta form) men det finns ju knappt några som är stora nog, och dessutom snygga! Vad är det för mått på ert bord? Och vilken sorts färg har du målat med? Har även planerat att köpa likadana Väsman stolar från IKEA, kul att se hur fint de passa med ett sådant grövre bord!


SVAR:
Tack, vi är riktigt nöjda med de.. :) Måttet är 3m.
Jag vågar inte säga exakt nu vilken färg de va.. men de va iaf från Jotun och är en svart bets.
Då vi ville behålla livet i träet så valde vi att betsa ist för att måla.
Men jag läste i din blogg att ni redan fått ihop ett bord så antar att du hunnit måla de nu oxå ;)


Sen har vi fått en fråga från Andy som jag passar på att svarar på här oxå:

Hej!
Vi ska snart börja bygga huset "ägir", tänkte kolla hur bred eran soffa är?, gärna så exakt mått som möjligt, tack på förhand.


SVAR:
Jag måttade soffan och den är ganska precis 3,3m bred. och det är fortfarande gott om plats kvar mellan "hallen" och soffan. Lycka till med husbygget. :)

Av nybygget - 18 juli 2014 10:37

Vår älskade dotter har nu sett dagens ljus.
16 juli 13.24
3455g & 50 lång
heeelt perfekt är hon... såklart <3

Vi är fortf. kvar på bb men vi alla mår bra.
Skriver och berättar mer i ett senare inlägg. :)

Av nybygget - 11 juli 2014 10:58

Våran tvättstuga har ju inte direkt vart nån vacker syn... fram tills i helgen som var..

Vi tog tag i detta projekt tidigare än vi tänkt oss och ja.. nöjda är väl bara förnamnet

Låter bilderna få tala för sig själva :)


FÖRE:

Rörmokaren var här på fredag morgon och koppla bort vattnet till ho'n som satt där tidigare.







Så.. nu börjar vi närma oss slutresultat :)


EFTER:

Skåpet uppe i hörnet får sitta sålänge tills vi kommer på nån annan lösning.. De sitter inte i vägen och man kommer fortfarande åt sakerna där inne i, de ända är att de ser lite konstigt ut men aja.. :)

Sen väggen breve dörren har vi satt upp en hatt hylla så man kan hänga av sig där ist.

Allt som allt tog detta oss 2 dagar, förstår inte varför vi inte gjort de tidigare.. haha

Men de vet man ju inte förrens man är klar.

De ska fortfarande fixas till lite runt ytterdörren osv så de återkommer jag med i ett annat inlägg.


Sköthörnan fick hamna i tvättstugan... smidigast så tycker jag.

Ha vatten osv till hands.

Av nybygget - 5 juli 2014 13:05

Nä ingen bebis ännu... gahh.. kom ut nu känner jag ;) Men men 9 dagar kvar till BF så får väl allt vänta..

Kommer säkert ut 14 dagar över.. skulle inte förvåna mig ;) Men nu vet ni hur de ligger till... så ni inte tror att den kommit ut nu när jag inte vart in här å skrivit.


Men tänkte mest bara kika in och visa hur vi löste de med sänghimmel'n.. jag är mycke nöjd faktiskt.


Kättingen emellan ska inte vara där som ni kanske förstår så den kan ni ju bara ignorera :)

Den ska knippsas av när vi hittar en bra tång :P

Här är även ett av påslakanen jag har sytt.. Älskar de där harlequin mönstret.

Hade nog kunnat tänkt mig en sån tapet från Ferm living oxå här i barnrummet men nja... kände att de skulle dra iväg lite väl i pengar. Men ångrar inte alls pippifåglarna.. :)

♥♥♥


Sen så ville "farmor & farfar" vara med och sponsra på nånting till den lille/lilla.. och efter en stund så kom jag på att jag ville ha ett mysigt får/lammskinn... Tog år å dar innan jag hade hittat ett som jag gilla..

Men här i början av veckan så beställde vi ett från Gotland, ren chansning utan att ha sett de mer än på bild på hemsidan. Men OJ så nöjd jag blev när vi öppna upp paketet som låg i brevlådan här om dagen.

Sååå otroligt mjukt och sådär fint krulligt som jag ville ha de.

Underbart helt enkelt och jag kan varmt rekommendera denna leverantör av skinn..

Stora Hamre på Gotland

http://www.sthamre.se

Man kan ju ha fårskinn varsomhelst, i soffan.. på golvet och som vi ska ha, i barnvagnen :) (bland annat)

En underbar inredningsdetalj.


♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards