nybygget

Alla inlägg under oktober 2014

Av nybygget - 29 oktober 2014 15:07

Ja alldeles för lite tycker jag väl, jag har tappat all energi känns de som.. ja de e väl så att vara småbarn- OCH tonårsförälder.. hujedamej :)
Och den där klockan som man tydligen måste vrida tillbaka, usch.. jag är en sån person som mår mycket dåligt av de.
Men men slut på gnället :)

Våran lilla höna växer så de knakar, hon börjar bli så stadig och "medveten", ja hon är ju 3,5 månad redan :)
Förra veckan gick dopkorten ut och nu är de bara dryga 2 veckor kvar tills dopet äger rum...
Som de känns nu så kommer allt gå i stöpet, vet inte varför men de känns så bara, vet inte hur jag ska få ihop allt som jag har i huvudet :P Kan ligga sömlös vissa nätter å bara grubbla.. haha inte konstigt man blir trött ;)

Med huset då.. hur går det där?.. ja ni, vi har fortfarande en micro som inte funkar och jag är lite less på bosch
-iom ni bor som ni bor så får ni vänta med servicen (om man läser mellan raderna)... gah! hur kan dom resonera så?
förrådet ska få lite färg på väggarna och en matta på golvet sen jäklar i mej åker grejerna ut ifrån huset :)
DE längtar jag nåt så enormt efter.. fortfarande! ;)
Annars är det väl dax att ställa undan utemöblerna och städa undan sommaren å låta vintern komma...

Av nybygget - 14 oktober 2014 14:49

Igår hade vi Bosch här då våran micro har kajkat ihop.. Och ja, de va ju inte de "vanliga" problemet såklart som de "brukar" vara... utan i vårt fall hade displayen/knapparna lagt av och de hade Bosch såklart inte skickat med.
Så ja vi får glatt vänta ett tag till innan vi får micron fixad :/
Tur man har snälla föräldrar som offrar sin micro så vi kan ha en.. Hmmf, ja vi får se om Bosch ringer idag som de lovade igår att de skulle göra och boka in en ny tid för byte av display.

Av nybygget - 13 oktober 2014 14:22

Till Emma:
helt underbart snyggt blev erat hus. Vi har just beställt huset höner. tänkte också byta ut luckorna. För ikeas gamla finns fortfranade som man kan beställa . vad heter eran lucka. För ni köpte väll bara luckor inte nya skåp?
Tänkte är de nått tips du kan ge som vi ska tänka på?

Svar:
Tack så jätte mycket :)
Jaha, ja du ser, de e ju jätte bra för tror många ÄH byggare gärna byter ut sina luckor :)
Om jag inte minns helt fel heter/hette dom APPLÅD då det är närmare 1½ år sen vi bytte... minnet sviker ibland men de finns säkert med i tidigare flöde :) Och ja precis, vi bytte bara ut luckorna.
Tips... hmm.. nja eller jo, snåla inte när de kommer till tillval så som fönster, vitvaror och eluttag. Lätt att tänka ekonomiskt vid ett sånt här "stort" köp men är det nånting man senare ångrar att man inte gjorde så blir kostnaden så mycket dyrare, MEN ni ska självklart kolla upp olika priser åså på tvättmaskin/tårkskåp innan ni lägger till det som tillval. Annars vet jag inte riktigt... :)
Önskar er all lycka till med husbygget, ni har gjort ett bra val :)

Av nybygget - 8 oktober 2014 13:34

Sitter här och googlar runt på massa skoj... tankar å funderingar kring kommande dop.
I november så vankas det alltså dop, å jag e ju den som vill att allt ska vara så nära perfekt de bara går så detta snurrar ju i mitt huvud hela tiden (eller iaf när tid över till det finns) :)
De finns ju så mycke fint man kan göra men så lite tid till att greja med de. Mer timmar på ett dygn önskas :)

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards