nybygget

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

svar på frågor

Av nybygget - 28 augusti 2014 19:44

Här kommer ett svar till dig Andreas.

Hej tack för en bra blogg! Vi har valt att ta bort garderoben i sovrum 9,6, och då blir tydligen ett rör synligt som vi själva måste täcka in, hur ser detta rör ut?, går det från golv till tak? Är det stort?


Svar:

Hej och tack :)

Jag önskar jag kunde svara på "hur röret/n ser ut" men tyvärr så ser inte vi de då vi har garderoben kvar där inne.. men när den står där så är det som en "sarg" på 1-2dm mot väggen som bygger ut garderoben in mot rummet och jag gissar att de är där innanför röret/n sitter. Och JA de går från golv till tak, nån avluftning av nåt slag påstår sambon :)

Så ja ni lär få göra nån låda av nåt slag, de positiva med de är att det är bakom dörren :)

Lycka till iaf med både de och resten av erat husbygge :)




Och här kommer svaret till dig Helena:

Fint hus ni har! Själv bor jag i ett ymer i västsverige. Får man fråga vart du köpt trädet?

Svar:
Tack så mycket, vi trivs kanon :)
Ja visst får du fråga de, tyvärr så kan jag inte ge dig nåt bra svar mer än att detta träd fick jag av sambon. Som en bekant ihop med honom har gjort.
men du kan finna äkta vara på rum21.se tex. :)

 
 
Ingen bild

Andreas

30 augusti 2014 19:30

okej men ex om jag skulle sätta dit en likadan garderob så kommer röret inte att synas? eller är det "inbyggt" i garderoben?

nybygget

3 september 2014 11:28

svar finns på ett av dagens inlägg

 
Ingen bild

Johanna K

1 september 2014 08:58

Hej! Kul o läsa din blogg!! Extra kul då vi köpt en tomt o flyttar in i ett "ägir" våren 2015. Svårt o föreställa sig exakt hur det kommer bli. Tänkte höra om ni har valt fönster som tillval i köket och om ni vinklat ut kyl & frys? Du får gärna Bildbomba bloggen med olika vinklar på huset inne o ute 😉 hoppas ni e nöjda me huset o att vi kmr bli det! Mvh /Johanna

nybygget

3 september 2014 11:27

Svar finns i ett av dagens inlägg :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nybygget - 8 augusti 2017 14:35

Hej! Tack för en bra blogg med massa fina bilder :)Står nu själv i ÄH tankar och vi funderar på deras modell Tove som påminner väldigt mycket om Ägir.Dock är vi oroliga för grunden (torpargrund med avfuktare) och taket (ingen råspont utan endast skyd...

Av nybygget - 20 april 2017 19:05


Ja de har gått ett tag sen jag skrev nåt här. Svårt de här med blogg ändå... Känner just nu att jag inte vet vad jag ska göra med den.. men samtidigt så kanske den fortfarande hjälper personer som går i ÄH tankar.. Men hittar nån äns hit längre (?)...

Av nybygget - 30 januari 2017 19:22


Lilltoan.. denna "hemska" lilla vrå.. Den har stått orörd i 4 år.. inte ens en spegel har de funnits därinne.. Vi har lixom inte kommit fram till hur vi velat ha de där inne.. Men nu för nån vecka sen hände de nånting..  Vi tog oss i kragen oc...

Av nybygget - 2 januari 2017 21:40

Ja då var de 2017 nu då, å de är nu ganska precis på dagen 4 år sen vi fick vårat hus. Galet va åren går och vi trivs lika mycket fortfarande.. Jag börjar dock sträva efter lite nytt här hemma, ombyte förnöjer! Tonåringens rum är nästintill klart, ...

Av nybygget - 14 november 2016 21:27


I helgen startade jag projekt: "tonårsrum". Lika bra att passa på när sambon jobbar och inte har så mycket att säga till om, haha! Och ja varför frångå ett vinnande koncept, svart och vitt! Här får ni en liten tjuvtitt :)     Bilden är...

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards