nybygget

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Kitchen - before and after

Av nybygget - 8 mars 2013 21:30

Ja nu är det dax att visa er vårat kök efter lite förvandling... tycker det blev SÅ jäkla bra!!!


FÖRE:


EFTER:

ljust å fräscht.... älskar vårat kök nu ♥
°°°
de ska upp lite taklister osv, men ni får bortse från de nu :)
Ni kan även se på en av bilderna hur det vart med de nya innedörrarna.
 
 
Ingen bild

Marie

3 oktober 2013 11:03

Så himla snyggt...blev kanon med fläkten!!! =)

nybygget

3 oktober 2013 11:05

Tack ♥

 
Ingen bild

Gabriel

3 oktober 2013 11:03

sjukt snyggt, vi har också bestämt att ha typ exakt samma kakel om det nu är 10*30 vita matta med vita fogar :). Skoj att se hur snyggt det blir iallafall. Men när ni kaklade, gjorde ni det direkt på spånskivan ?

nybygget

3 oktober 2013 11:05

Tack :) japp kakelplattan är 10x30 och är matt. vi är riktigt nöjda med den så ni har gjort ett bra val.de var inte vi som satte kaklet utan en kakelsättare, men jag vet att han sa att när man ska sätta kakel direkt på spånskiva krävs det helt andra grejer... kakellim tror jag de hette. annars kommer allt för eller senare ramla ner å det är ju tråkigt. så hör med en kunnig innan ni börjar. Lycka till :)

 
Emma

Emma

3 oktober 2013 11:04

Undrar bara om det är Ikeas luckor? Och om ni "bytt" skåp mot rullbackar? Vi funderar också på att byta luckor i vårt hus. Ert kök är verkligen fint!

http://www.vasterhojden.blogspot.se

nybygget

3 oktober 2013 11:05

Börjar med att säga tack :)ja de stämmer bra att de är IKEA's luckor.. även att vi bytt skåp mot rullbackar/lådor :)
Lite pyssel kan jag tala om.. det var inte "bara" att byta ut.. men inga problem som inte gick att lösa :) Lycka till!

 
Ingen bild

Ann

3 oktober 2013 11:04

Hej igen, nu kommer jag med en ny fråga :) Vi kommer att kakla vårt kök precis som ni har gjort, dvs runt båda köksfönsterna samt ta bort fläktskåpet och montera egen fläktkåpa istället. Så jag undrar om du vet hur många kvadratmeter kakel som gick åt för er?
Mvh Ann

nybygget

3 oktober 2013 11:06

Jag har svarat på detta i senaste inlägget :)

 
Ingen bild

Erika

3 oktober 2013 11:04

Hej,
Vad snyggt etta kök blev!
Vi går i husbyggar tankar och tittar på att bygga just ett Älvsbyhus. Tanken är att vi, sol ni, vill byta ut våra köksluckor. Du skrev i en tidigare kommentar att det inte var helt enkelt, vad var det då så var problemet? Köper man och bytet ut till lådor enbart eller måste man byta en hel stomme?

nybygget

3 oktober 2013 11:06

Hej och tack så mycket :) vi är enormt nöjda med vårat kök :)Ja med de mena jag att alla köksleverantörer har inte exakt samma mått på sina stommar, även fast den heter 80, 60 osv.. de kan skilja på mm och de kan ställa till de som i vårat fall med lådorna, de va lite extra arbete för att få till de 100% då de skiljer lite mellan ä-hus stommar och ikea.
men nej vi bytte bara ut luckor och satte in lådsystem ist för skåp. men nu har ju IKEA gjort om sitt kökssystem med nya mått osv så e tveksam om de går att byta ut så lätt nu?! men som sagt jag e osäker. du får kolla upp det om ni vill ha ikea kök :)
hur menar du med standard kök?! mått på lyckor osv?! men de mått som är på luckor är bredd 40,60 & 80.
tack, alltid lika roligt att höra att de uppskattas :)
Lycka till med erat husbygge med ev. ä-hus. Ni gör helt rätt :)

 
Ingen bild

Anna Larsson

3 oktober 2013 11:05

Hej! Vad fint ert kök blev! Så vill jag också göra. Har beställt ett torgrim som väntas komma i slutet av november. Jag och min sambo var inte överens om ä-hus luckor, men ikeas va vi så det ska jag pyssla med under julen :) tänkte om du hade velat dubbbelkolla ett par saker i köket till mig? Vad har du för mått på överskåpen höger om fläkten? och i hörnan så har man ju sånna snurror.. vad är det för mått på den luckan? :)

nybygget

3 oktober 2013 11:06

Hej och tack så mycke :) vi är super nöjda.. :)Jag kommer att svara på denna kommentar i ett mail ist, återkommer med svar när jag kommit hem från jobbet och kan kolla måtten :)

 
Ingen bild

emma

6 november 2014 13:37

Hej igen.
När jag ser på bilderna köket. före så ha ni inte bytt ut skåp mot lådorbackar som tillval av älvsbyhus. Hur gjorde ni då? Du ha inga papper kvar på beställningen på dörrarna så man se vilka mått/pris de är med allt. sitter och knepar på ikeas hemsida men får inte ihop alla lyckorna med älvsbyhus luckor. Kollar på deras gamla serie FAKTUM.

nybygget

12 november 2014 12:42

svar finns på bloggen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nybygget - 8 augusti 2017 14:35

Hej! Tack för en bra blogg med massa fina bilder :)Står nu själv i ÄH tankar och vi funderar på deras modell Tove som påminner väldigt mycket om Ägir.Dock är vi oroliga för grunden (torpargrund med avfuktare) och taket (ingen råspont utan endast skyd...

Av nybygget - 20 april 2017 19:05


Ja de har gått ett tag sen jag skrev nåt här. Svårt de här med blogg ändå... Känner just nu att jag inte vet vad jag ska göra med den.. men samtidigt så kanske den fortfarande hjälper personer som går i ÄH tankar.. Men hittar nån äns hit längre (?)...

Av nybygget - 30 januari 2017 19:22


Lilltoan.. denna "hemska" lilla vrå.. Den har stått orörd i 4 år.. inte ens en spegel har de funnits därinne.. Vi har lixom inte kommit fram till hur vi velat ha de där inne.. Men nu för nån vecka sen hände de nånting..  Vi tog oss i kragen oc...

Av nybygget - 2 januari 2017 21:40

Ja då var de 2017 nu då, å de är nu ganska precis på dagen 4 år sen vi fick vårat hus. Galet va åren går och vi trivs lika mycket fortfarande.. Jag börjar dock sträva efter lite nytt här hemma, ombyte förnöjer! Tonåringens rum är nästintill klart, ...

Av nybygget - 14 november 2016 21:27


I helgen startade jag projekt: "tonårsrum". Lika bra att passa på när sambon jobbar och inte har så mycket att säga till om, haha! Och ja varför frångå ett vinnande koncept, svart och vitt! Här får ni en liten tjuvtitt :)     Bilden är...

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards