nybygget

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Klinkers

Av nybygget - 14 februari 2013 18:00

Nu är golvet i hallen nästan klart.. ska bara svabbas av med litta vatten och fixa en list till kanten mellan trägolvet och plattorna..
jag har inte vart och sett det själv men sambon säger att det ser bra ut och jag tycker väl de jag me när jag ser på bilderna :) blir lite annat sen när de kommer möbler på plats osv...
Ska bli så gött med golvvärme sen... en sak som är viktigt när det kommer till golvvärme är att det inte får vara igång på ca 4 veckor från den dagen man lag de.. allt ska sätta sig och torka naturligt först.
Vi valde "golvvärme" som tillval från äh.. eller ja... de drog rören i väggen åt oss (lite skrattretande moment faktiskt)... kabel låg i en hög på vinden och en säkring fick man fixa själv.. så var medveta om det ni som väljer de som tillval.
Ja själva golvärmen får ni ju införskaffa själva då oxå såklart.. :)
 
De ska svabbas av som ni ser.. men här e iaf resultatet efter fogningen igår kväll.
°°°
 
En sak jag dock stör mig rejält på är att badrumsmattan känns mer brun än grå
Har jag iofs tyckt från dag ett men här ser man det ännu mer.
Men man tänker förhoppningsvis mindre på det när dörren kommer upp igen till toan... tvugna att ta bort den och kapa lite nertill iom att golvet vart lite högre här. Annars får jag leva med det helt enkelt... ;)

 
 
Ingen bild

Kerstin som bygger Ymer

3 oktober 2013 10:20

Vill fråga dig en sak.
Har ni själva eller älvsbyhus fixat hyllor i skåp och garderober? Var det någon hantverkare i erat hus dagen innan besiktningen och fixade? Det är nu färdigtapetserat hos oss men det är absolut inte "nyckelfärdigt".Besiktningen är till veckan på tisdag och onsdag. Snyggt klinker i er hall.Väntar på att få se när ni inreder och möblerar erat hus.

nybygget

3 oktober 2013 10:21

Okej, då kör vi :) När det kommer till hyllorna i köksskåp & garderober så ligger dom i en hög i tvättstugen.. dvs de får vi som köpare fixa själva.
Och det bör kommer en servicetekniker till er nån dag innan slutbesiktning (i vårat fall kom serviceteknikern i måndags morse och besiktningsfolket på eftermiddagen) sen var ST kvar till sen eftermiddag och fixa. utsidan skulle han komma tillbaka och göra klart. Han fixar skador och dörrar osv.. byter ut de som är trasigt åså i den mån han kan just då.. annars kommer tillbaka.
Hoppas det löser sig.. och att ni blir nöjda med slutresultatet. :)

Tack så mycket, känner mig nöjd och jag e nog lika nyfiken som dig på vår egen möbleringen :)

 
Ingen bild

kerstin som bygger Ymer

3 oktober 2013 10:20

Tack för info.
Kommer att gå in på din blogg varje dag för att få se hur erat hem växer fram. Så spännande.
Ha en bra och hemtrevlig helg!

nybygget

3 oktober 2013 10:21

Så lite så.. bara roligt att kunna hjälpa :)
Hihi ja du är så välkommen in här och titta.. ska försöka ta så mycket bilder som möjligt och bjuda med mig av, av de som sker :)

Trevlig helg på dig med :)

 
Ingen bild

Marie

3 oktober 2013 10:21

Så fint det blir!!!
Nyfiken på slutresultatet...kommer snart o kollar!
Kram o kram o kram

nybygget

3 oktober 2013 10:21

Tack ♡ ja det är jag/vi med.. men tror det kommer bli toppen :) så kom ut snart :) kram

 
Ingen bild

Li

29 januari 2016 22:15

Hej!
Undrar var ni köpte golvvärme? Säkert finns olika märken. Men varför valde ni denna?
När fixade ni golvvärme? Efter inflyttningen? Du sa att det behövs en säkring. Menar du jordfelsbrytare eller någon annan säkring?

Tusen tack!

nybygget

2 februari 2016 22:36

Svarat på detta i ett inlägg skrivet 20160202 :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nybygget - 8 augusti 2017 14:35

Hej! Tack för en bra blogg med massa fina bilder :)Står nu själv i ÄH tankar och vi funderar på deras modell Tove som påminner väldigt mycket om Ägir.Dock är vi oroliga för grunden (torpargrund med avfuktare) och taket (ingen råspont utan endast skyd...

Av nybygget - 20 april 2017 19:05


Ja de har gått ett tag sen jag skrev nåt här. Svårt de här med blogg ändå... Känner just nu att jag inte vet vad jag ska göra med den.. men samtidigt så kanske den fortfarande hjälper personer som går i ÄH tankar.. Men hittar nån äns hit längre (?)...

Av nybygget - 30 januari 2017 19:22


Lilltoan.. denna "hemska" lilla vrå.. Den har stått orörd i 4 år.. inte ens en spegel har de funnits därinne.. Vi har lixom inte kommit fram till hur vi velat ha de där inne.. Men nu för nån vecka sen hände de nånting..  Vi tog oss i kragen oc...

Av nybygget - 2 januari 2017 21:40

Ja då var de 2017 nu då, å de är nu ganska precis på dagen 4 år sen vi fick vårat hus. Galet va åren går och vi trivs lika mycket fortfarande.. Jag börjar dock sträva efter lite nytt här hemma, ombyte förnöjer! Tonåringens rum är nästintill klart, ...

Av nybygget - 14 november 2016 21:27


I helgen startade jag projekt: "tonårsrum". Lika bra att passa på när sambon jobbar och inte har så mycket att säga till om, haha! Och ja varför frångå ett vinnande koncept, svart och vitt! Här får ni en liten tjuvtitt :)     Bilden är...

Ovido - Quiz & Flashcards