nybygget

Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

För exakt 1 månad sen....

Av nybygget - 3 februari 2013 22:15

Ja, för exakt en månad sen idag kom vårat hus.....
 ......och idag gjorde vi sista stäningen inför slutbesiktning som är om NIO dagar.. underbart :)
Men tänkte mest slänga in bilder på slut resultatet
Vi är nöjda.
 
Vårat sovrum.
°°°
solen lös helt underbart in där idag,
längs den väggen rakt fram ska vi ha de garderoberna jag blogga om tidigare.
 
Passagen, vårt sovrum rakt fram och ev. gästrum till vänster.
 
I vinkeln, till vä. passagen / till hö. vardagsrum
°°°
här ser ni även skillnaden mellan "vanliga" fönstren & tillvals fönstren i vardagsrummet
 
Närbild på fönsterbrädorna
(heter det så?! :) fönsterbrädena?! fönsterbrädorna?! ) aja skit samma ni fattar :)
 
Vardagsrummet med nytorkat golv :)
 
Lilltoan
 
Stora badrummet
 
Matplats
 
°°°
Ja som ni ser så har vi genomgående vitt i vårat hus, så jäkla ljust & fräscht
Har samma tapet i hela huset i alla rum.
Och ni kan ju även se på nästintill alla bilder hur snyggt det blir med vita golvlister..
Många kanske må tycka detta är "trist" men ja, smaken är ju som baken.. vi ångrar iaf inget av våra val.
Men även fast vi är nöjda nu så kan jag lovar er att ni kommer få se en heeeel del ändringar framöver ;)

 
 
Ingen bild

Gabbe

3 oktober 2013 08:39

Tack för alla bra bilder, kul att se hur ens hus på ett ungefär kommer att se ut. Ni verkar ha fått det riktigt fräscht :)

nybygget

3 oktober 2013 08:41

Tack själv för den uppmuntrande kommentaren.. :)Alltid lika roligt när fler gillar de man gör.. och att de ger andra nånting oxå, inte bara en själv :)
Lycka till med husbygget :)

 
Ingen bild

Ann

3 oktober 2013 08:39

Hej!
Det är så kul att kolla in eran blogg eftersom vi väntar på vårt Regin som ska byggas i sommar! Vi har också valt vita tapeter i nästan hela huset, så jag undrar om du kommer ihåg vilken av de vita tapeterna ni valde?

nybygget

3 oktober 2013 08:42

Åh va kul :) Ni har nåt riktigt spännande/roligt att se fram emot :)Och tack för att du gillar bloggen, alltid uppskattat..
Jag har inte tapet numret i huvudet men vet att jag har det uppskrivet hemma. Jag kan göra ett inlägg senare där jag nämner det, hoppas det funkar.
Ha en bra dag.

 
Ingen bild

Maria

3 oktober 2013 08:39

Åh vad kul att få se det klart!!! Jätte fint <3 Är så glad för er skull, ni är verkligen värda det bästa <3 <3 <3 Åh tänk när du får börja inreda efter besiktningen!! whiiii så kul!!!!

Stor kram
Din svägerska

nybygget

3 oktober 2013 08:42

Tack gumman...Vi är jätte nöjda och de kommer bli så bra :)
Ni måste ju komma ut snart igen och kika och då kanske tom ta en fika i huset :)
Saknar er ju!! Kram kram ♡

 
Ingen bild

Marie

3 oktober 2013 08:40

Men nu är det ju bara att flytta in....kan tro att ni längtar nu..jag vill komma ut o se o hjälpa till, men typiskt nu så jobbar jag ju de 2 kommande helgerna. Irriterande.....
Men vi får höras! Ni är sååå jäkla värda detta!!
Kram sväris!! <3

nybygget

3 oktober 2013 08:42

Njaa nästan iaf.. lite små pyssel kvar som tex kakel i köket och klinkers i hallen.Ja men det där löser sig serrö, får komma ut en vardag annars då... de fixar sig som sagt. :)
Ja de känns välbehövligt detta så vi ser fram emot de enormt :)
Kram kram ♥

 
Malin

Malin

3 oktober 2013 08:41

Åh så fint ni har det! Vinkelhusen är så snygga! Tyvärr var vår tomt för liten för att få bygga vinkel så vi nöjde oss med Tyr:)

http://wildergrip.se

nybygget

3 oktober 2013 08:42

Ja de vart riktigt bra :)Ja men man kan ju inte få allt, och det är absolut inget fel på Tyr ju :)
De påminner ju rätt mycket om varann Tyr & Ägir..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nybygget - 8 augusti 2017 14:35

Hej! Tack för en bra blogg med massa fina bilder :)Står nu själv i ÄH tankar och vi funderar på deras modell Tove som påminner väldigt mycket om Ägir.Dock är vi oroliga för grunden (torpargrund med avfuktare) och taket (ingen råspont utan endast skyd...

Av nybygget - 20 april 2017 19:05


Ja de har gått ett tag sen jag skrev nåt här. Svårt de här med blogg ändå... Känner just nu att jag inte vet vad jag ska göra med den.. men samtidigt så kanske den fortfarande hjälper personer som går i ÄH tankar.. Men hittar nån äns hit längre (?)...

Av nybygget - 30 januari 2017 19:22


Lilltoan.. denna "hemska" lilla vrå.. Den har stått orörd i 4 år.. inte ens en spegel har de funnits därinne.. Vi har lixom inte kommit fram till hur vi velat ha de där inne.. Men nu för nån vecka sen hände de nånting..  Vi tog oss i kragen oc...

Av nybygget - 2 januari 2017 21:40

Ja då var de 2017 nu då, å de är nu ganska precis på dagen 4 år sen vi fick vårat hus. Galet va åren går och vi trivs lika mycket fortfarande.. Jag börjar dock sträva efter lite nytt här hemma, ombyte förnöjer! Tonåringens rum är nästintill klart, ...

Av nybygget - 14 november 2016 21:27


I helgen startade jag projekt: "tonårsrum". Lika bra att passa på när sambon jobbar och inte har så mycket att säga till om, haha! Och ja varför frångå ett vinnande koncept, svart och vitt! Här får ni en liten tjuvtitt :)     Bilden är...

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards