nybygget

Alla inlägg den 2 februari 2016

Av nybygget - 2 februari 2016 20:18

Har fått lite frågor här som jag tänkte försöka svara på:


Hej!
Undrar var ni köpte golvvärme? Säkert finns olika märken. Men varför valde ni denna?
När fixade ni golvvärme? Efter inflyttningen? Du sa att det behövs en säkring. Menar du jordfelsbrytare eller någon annan säkring?
Tusen tack!


Svar:

Lessen över att göra dig besviken men minns inte vilket märke vi valde, vi köpte de samtidigt som vi köpte klinkers och kakel, så gå in och fråga i butik så hjälper dom dig. Och varför, ja för att de va enkelt att ta de samtidigt, vi gick inte speciellt mycke efter märke osv. Vi fixade golvvärmen precis efter slutbesiktning, alltså innan inflytt. 
Nej de är en vanlig 10A säkring som behövs :)

 

 

Hej!
Jättefint badrum ni har!
Vi har precis beställt ägir och har några frågor. 
Får man borra på fibo skiva? Har hört att man inte får göra det, utan att man får köpa dubbelhäftande tejp om man vi sätta upp något. Är set så?
Har ni handduktork i badrummet? 

Tack på förhand!


Svar:

Nån får gärna rätta mig om jag har fel nu men jag har aldrig hört att man INTE får borra i en fibo trespo skiva, känns lite märkligt iom man skruvat fast rör/lampa åså vid leverans?!.. 

Men vi har gjort de, men självklart ska man ju vara noga med att få de tätt med tex silikon precis som vid all borrning i tätskikt osv.

Nej vi har ingen handdukstork i badrummet.

 

Lycka till med husbygget, hur kul som helst :)

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards