nybygget

Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av nybygget - 12 augusti 2015 20:09

Fått en kommentar från Emma som lyder:

Hej!! Vi bygger Ägir för fullt just nu med inflytt om 2(!!) veckor! Undrar lite över altsnbygget, hur ni gjort då den är i vinkel och hur stor den blev totalt i kvm? Ser att ni lagt brädorna åt olika håll eller? Tack för en bra och inspirerande blogg till en blivande ägir-hus-ägare:)

Svar:

Kul med husbygge, ni får ett fantastiskt hus och ev. en fantastisk altan ;)
Jadu, vilken bra fråga du kom med till mig... haha... lättast är om du kollar under kategorin "altanbygge" där kan du se bilder osv hur vi började bygget samt hur de fortsatte. Lättare så än att jag ska försöka förklara i ord när jag inte är så himla haj på de här med byggen :P
Men att lägga brädorna som vi gjorde är absolut inget måste, jag/vi valde att göra så för att vi tycker de blev snyggast så när de är i vinkel.. sen är jag lite av en sån.. "varför göra de enkelt när man kan göra de svårt" ;) så ja, de behöver du inte alls stirra dig blind på, de finns garanterat enklare sätt :)
Lycka till :)

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Skapa flashcards