nybygget

Alla inlägg den 30 januari 2015

Av nybygget - 30 januari 2015 22:11

Jag kan äntligen sitta i vårat kontor och plinka på tangenterna.. hur glad blir man inte att äntligen efter 2 år få använda rummet som de vart tänkt till från början. och nu så, har alla grejer flyttat ut i förrådet och jag kan äntligen börja greja i Minjas rum och kontoret på riktigt :) Jag är så glad! ♥
Jag återkommer med lite bilder när vi fått till det lite bättre.. Just nu står bara skrivborden på sin plats.
De ska in hyllor å lite ny tapet ev.
Men de känns skönt att som sagt äntligen kunna gå in här och sätta sig ist för att sitta med datan vid köksbordet. :)
Det är ren lyx att ha ett kontor asså och ändå få plats med 2 barn i varsitt rum och så vi såklart :)

Jag är så glad och så enormt tacksam för att jag har allt detta runt omkring mig
Nära & kära ♥
Tänk vad mycke ett litet rum kan göra.. haha

Av nybygget - 30 januari 2015 22:00

Såg på ÄH hemsida att de kommit med ett nytt tillval.. solceller.. Hur bra?!

Toppen ju!.. hade de funnits när vi köpte vårat hus hade vi nog inte tvekat.. Vårat hus ligger perfekt för ett par solceller.

Vi har faktiskt pratat om de.. men ja de är ju inte gratis.. Vi får se vad framtiden har att ge när de kommer till sånt.

Jag tycker iaf ÄH har gjort ett bra val att kunna erbjuda sina kunder detta om man vill :)


♦♦♦


Solcellspaket


Solcellerna genererar upp till 3000 kWh förnyelsebar el per år.


Paneler är uppbyggda av kiselkristaller, täckta med specialglas. När solen lyser på solcellspanelerna tar de tillvara på minsta solljus och transformerar det till elektricitet. Bra för miljön och för plånboken!
(bild och info älvsbyhus.se)



♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards