nybygget

Direktlänk till inlägg 3 september 2014

kommentarer

Av nybygget - 3 september 2014 10:37

inte dom roligaste inläggen just nu men de får ni ta... :)

Jag svarar mest på kommentarer då jag känner att jag inte bara kan hoppa över de, de är ju faktiskt folk som vill veta saker om huset osv :)

Sen att svaren inte kommer direkt, ja de får ni oxå ta då jag har en liten klängapa här hemma som mindre gärna lämnar mamma & pappas trygga famn. :) ♥


men här kommer ytterligare ett svar till dig Andreas:
okej men ex om jag skulle sätta dit en likadan garderob så kommer röret inte att synas? eller är det "inbyggt" i garderoben?
Svar:
Jag tror att rören kommer vara synliga när du får huset men att du lätt kan bygga in dom själv och därefter ställa dit önskad garderob. Du kommer lixom inte undan dom. Och nej dom är inte inbyggda "i" befintlig garderob.


Här kommer även dina svar Johanna :) :
Hej! Kul o läsa din blogg!! Extra kul då vi köpt en tomt o flyttar in i ett "ägir" våren 2015. Svårt o föreställa sig exakt hur det kommer bli. Tänkte höra om ni har valt fönster som tillval i köket och om ni vinklat ut kyl & frys? Du får gärna Bildbomba bloggen med olika vinklar på huset inne o ute �� hoppas ni e nöjda me huset o att vi kmr bli det! Mvh /Johanna
Svar:
Men så underbart, grattis!.. vet exakt vad ni har framför er och de är en fantastisk tid.. :)
Och ja, vi valde att lägga till ett fönster över köksbänken å de ångrar vi inte en sekund, köket hade nog blivit lite för "mörkt" om inte de hade vart där i vårt fall.
När de kommer till kylen & frysen så har vi inte vinklat ut dem då vi har placerat vår kamin där bakom. Så de var ett självklart val att inte göra de.
När de kommer till bilder så får jag nog be dig att klicka in på mina kategorier här på vänster sida. Du hittar både in & utvändiga bilder där (interiör & exteriör)...
Lycka till med husbygget nu :)

 
 
Ingen bild

Johanna K

4 september 2014 20:38

Men tack för svaren! Hade helt missat massa fina bilder innefrån huset! Svårt o bestämma oss om hur vi ska göra me fönstret i köket. Vi e lixsom inte helt överens :) du kanske har lust o övertyga min andra hälft genom att lägga in en bild så man ser fönstret ordentligt ;) ska fortsätta o gå igenom äldre inlägg för inspiration! Sååå spännande me nytt hus:) hade bäst!

nybygget

5 september 2014 19:21

Fixar de :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nybygget - 8 augusti 2017 14:35

Hej! Tack för en bra blogg med massa fina bilder :)Står nu själv i ÄH tankar och vi funderar på deras modell Tove som påminner väldigt mycket om Ägir.Dock är vi oroliga för grunden (torpargrund med avfuktare) och taket (ingen råspont utan endast skyd...

Av nybygget - 20 april 2017 19:05


Ja de har gått ett tag sen jag skrev nåt här. Svårt de här med blogg ändå... Känner just nu att jag inte vet vad jag ska göra med den.. men samtidigt så kanske den fortfarande hjälper personer som går i ÄH tankar.. Men hittar nån äns hit längre (?)...

Av nybygget - 30 januari 2017 19:22


Lilltoan.. denna "hemska" lilla vrå.. Den har stått orörd i 4 år.. inte ens en spegel har de funnits därinne.. Vi har lixom inte kommit fram till hur vi velat ha de där inne.. Men nu för nån vecka sen hände de nånting..  Vi tog oss i kragen oc...

Av nybygget - 2 januari 2017 21:40

Ja då var de 2017 nu då, å de är nu ganska precis på dagen 4 år sen vi fick vårat hus. Galet va åren går och vi trivs lika mycket fortfarande.. Jag börjar dock sträva efter lite nytt här hemma, ombyte förnöjer! Tonåringens rum är nästintill klart, ...

Av nybygget - 14 november 2016 21:27


I helgen startade jag projekt: "tonårsrum". Lika bra att passa på när sambon jobbar och inte har så mycket att säga till om, haha! Och ja varför frångå ett vinnande koncept, svart och vitt! Här får ni en liten tjuvtitt :)     Bilden är...

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards