nybygget

Alla inlägg den 24 april 2014

Av nybygget - 24 april 2014 20:27

Jo då de tar sig....

De går framåt, skönt.

en till vägg har fått panel på sig (kvarstår lite pyssel såklart, inget blir ju klart över en natt)


isolering i golvet på förrådet


påbörjat att lägga golv i förrådet oxå


och ja, här saknas bara två skivor, de kom dit i morse då vi räkna helt galet och köpte för några i går..

men nu är det helt täckt.. dock ingen bild på de. De får komma med nästa gång eller nåt :)

Sen har även sambon påbörjat att dra elslang i väggarna, förbereda allt sånt osv.


Och mitt i allt detta så fick vi ju ett ryck att ta hit en grävare

Och jag är så glad att vi gjorde de, för jag har stört mig på de han tog tag i ett tag nu.. ungefär ett år ;)

Så nu känner jag mig lite mer nöjd ;)

Han grävde först bort några rötter/stubbar sen så skala han av de berg som var kvar att skala av, samt så plana han ut marken lite på ett ställe, vart såå mycke bättre än innan..

Och iom de så såga vi ned 3 mindre träd och en jätte gren på en tall som hängde ner rätt rejält, vart sån himla skillnad. Mer öppet åså :)

Så idag har vi krattat, sopat berg och kört iväg allt ris som blev.. och just nu håller sambon på att fylla ut den överblivna jorden som blev kvar på olika ställen.. så ska de på finare jord sen så sår vi gräs på de.

Blir så bra :)



▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


Annars då? ja jag fick ett samtal här om dagen.. ett erbjudande om jobb

en otroligt snäll människa ringde å istort sätt försökte göra allt för att få mig till att kunna ta de där jobbet...

Men hur mycke vi än vände å vred så gled de mig ur händerna..

Jag blir arg, lessen och lite frustrerad... på mig själv!

Samtidigt glad att de faktiskt finns arbetsgivare som är villiga att ge en gravid person ett jobb

Och dessutom ett sånt jobb som varken kräver tunga lyft eller nåt annat som "hindrar"...

Fler såna arbetsgivare, ja tack!

Visst det var bara ett periodsjobb, vilket var så himla passande då jag ändå snart måste "gå hem"..

Ja de grämer mig faktiskt, de gör de!

Men bara att bita i de sura äpplet och ta nya tag.. de kommer fler chanser, om inte nu så sen.. :)


Nej nu ska jag ta å krypa upp i soffan å glo på nåt halv kasst på tv'n...

Grymt trött om kvällarna nu, världens trevligaste sambo.. haha :D

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards