nybygget

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av nybygget - 15 mars 2014 22:14


Ja vi påbörjade carporten lite tidigare än tänk då vädret va så bra
Men sen kom de ju ett sånt här snuggt bakslag i natt, men jaja.. de kan inte hjälpas..

Nu är de iaf papp på taket som står emot skit väder..

Här kommer lite bilder iaf. :)







Har tyvärr ingen bild från dagens arbete men de kan ni få nån annan dag..

Nu som sagt ligger de iaf papp på båda takhalvorna.

I morron blir de nog till att åka å köpa isolering osv så vi kan isolera väggarna innan panelen kommer på :)

De rullar på.. härligt :)

Av nybygget - 15 mars 2014 20:54

Hej! Har läst din blogg och har fått mycket inspiration, tack! Du/ni har det jättefint och jag förstår att ni trivs. Har några frågor som jag är tacksam om du vill besvara då vi funderar på att bygga ett ÄB hus. Om man väljer ett standarkök, hur lätt är det att byta luckorna till tex IKEA? Måste man byta skåpen oxå? Vad har ni valt för luckor och bänkskiva? Supersnyggt!


-Tusen tack, så roligt att höra att folk gillar de jag/vi gör :)
Ja asså jag vill inte göra er besvikna nu men svaret du får nu är inte så himla kul som man kanske önska..:/
Men när vi fick huset så tog vi standard från ÄH och sen åkte vi till IKEA och köpte rubb och stubb, allt förutom bänkskivan då detta är den som kommer med i hus köpet, men skåpluckor osv.
Och ja då var de inte så svårt att byta, utan det var bara att byta rakt av på skåpluckorna, sätta dit lådorna var de lite mer meck med men de gick..

Men nu är de ju så att IKEA har bytt ut sitt kökssystem, och där är deras mått på skåp osv inte ALLS lika de mått du får i huset. Så i ert fall skulle ni behöva byta ut skåp m.m
Alt. välja bort köket helt från ÄH och bygga er ett eget, men vem får vitvaror och inredning för ca 16000:- ?!
Så tyvärr, det är inte så enkelt nu längre.. :( jag vet att det gick att beställa IKEAS "gamla" luckor ett tag men jag vet faktiskt inte om det går längre, de luckor vi har heter iaf APPLÅD.

Lycka till med ev. husköp osv, vi är i övrigt väldigt nöjda med ÄH så hoppas inte detta fick er att vela :)

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards