nybygget

Alla inlägg den 6 november 2013

Av nybygget - 6 november 2013 19:26


Ja vi som har kaminer vet att det kan bli en hel del sot där om man fis eldar eller eldar "allt".

(vilket vi dock inte gör, men känner andra som gör de, men fis eldar gör vi ibland, mest jag.. haha)

Men i vilket fall, jag tänkte tipsa om ett otroligt bra medel för detta problem

Nitor - sotbort, ligger runt 80-100:- för en sån flaska men helt klart värt de.

Så enkelt, bara att spraya på glaset, låt värka i nån minut sen torka av med en trasa eller papper

På bild ett kan ni se hur soten "rinner" av från glaset

(de går att klicka på bilderna för att få större bilder)


   

Av nybygget - 6 november 2013 10:01

japp här har ni mig.... efter lite frånvaro..

men jag har vart så trött efter helgen så jag har inte funnit nån energi till att skriva..

men nu tänkte jag kika in å säga hej.

gjorde några timmar på klubben i lördes.. åh fy va folk va energikrävande.. blä, så i söndes när jag vakna kändes de som jag sprungit ett maraton. helt slut i kropp å knopp.

Men men så ere ibland. :)

annars händer väl inte jätte mycke.. jag gör mina timmar på jobbet å sen blir de plugg om kvällarna.

Håller på med NCS systemet nu... phju, de e lite klurigt men allt e ju de innan man lär sig..

tycker iaf de e roligt, de e huvudsaken :)


°°°

sen va jag in å kika på hemtex hemsida häromdan... vilket jag aldrig brukar göra, ingen butik jag eg brukar besöka heller, men jag bara halka in där en sväng... åh va hitta jag där om inte ett påslakan med mustascher på.. haha ;)

Bild: http://www.hemtex.se/article/paslakanset_140202


jag kanske ska börja hänga där inne ändå ;)

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards