nybygget

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av nybygget - 12 maj 2013 16:00

ja ni... hej på er!
här e jag :)
 
Sen vi såg sist så har de hänt en hel del... den här gången oxå ja :)
grabben har fyllt år, hela 12 år... shajse va tiden går, även jag har fyllt.. 29!!!
Samt hade vi grävsnubben här igår igen å fixa till så nu är "gräsmattan" i.s.s klar..saknas bara en hejjare på att kratta å en hel del gräsfrön.. sen så :) han fixa även till slänten/kanten längs vägen så de ser bra ut.... nöjda!
Han lär återkomma när vi ska fixa inför carporten/förrådet sen.
Sambon har kärrat ut mer singel runt huset så de ligger snyggt ihop med kanten till "gräsmattan".
Sen är även virket färdig sågat som ska vara till altanen m.m, de ligger just nu å torkar.
Pappa har även vart här å snickrat lite så nu har boden fått sig en "hel" baksida :)
Ja sen har det målats lite mer oxå... jag körde ett 12h målningspass igår medans sambon jobba 12h.
Idag hänger regnet i luften så idag har jag bara målat 3-4h...
Så nu ligger jag faktiskt i soffan å bara är.... min kropp fick sig en genomkörare igår känner ja.. så jag erkänner att jag e lite mör :)
men men.. så e de... måste få slappa ibland oxå :)
 
Kvällpromenad med vovven å sambon.... Underbara utsikt ♥
 
Fin fina presenter fick man oxå... Tack! ♥
 
Igår efter all den målning så var man allt värd ett glas skumpa och utgång med goa vänner.
 
ja såhär ser vårat hus ut just nu... runt hela. Förvandlingen har börjat... :)
 
°°°
Vi bröt grundfärgen till husväggen bara för att den inte skulle lysa igenom så mycke sen när huvudfärgen kommer på.. så detta är alltså enbart grundfärgen... och anledningen till att jag gjort detta över å under fönstren är bara för att jag inte vill ha några ränder + att det är detta pill som tar tid.. nu när detta är gjort så kan man tok köra fasad bara! Upp å ner upp å ner :)
Annars tycker jag att färgen är lätt struken å täckande.
 
 
Slänger även in ett svar till Ann ang en kommentar:
Det är väldigt olika hur mycket kakel det går åt i köket då de beror på hur mycket spill de blir.. ju "större" platta ju mer spill
En kompis till oss har kaklat sitt Ägir på samma sätt som oss men har en modell mindre kakel än vi och gjorde av med drygt 4-5kvm.
Vi beställde 6kvm.. men de räckte inte... så vi fick köpa mer.. så sluta kanske på en 7-8kvm.
Så det är som sagt väldigt olika. men bättre att ta lite extra än ta precis.
Lycka till :)

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards