nybygget

Alla inlägg under februari 2013

Av nybygget - 19 februari 2013 18:30

Några som är nyfikna här kanske?! :)
Vet inte vart jag ska börja med allt men tänkte ta en sak i taget för att det ska bli lite lättare.. 
både för mig och er :)
så idag blir det en början på vårat sovrum som ni får se.. har fått upp garderoberna där och vi är SUPER nöjda!
 
skruva, skruva ;)
 
ena skjutdörren byggs ihop
 
Tungt kan jag lova... ca 40kg/dörr
 
Klart :)
 
°°°
 
Vi valde alltså bort garderoberna i "vårat" sovrum och köpte ett 3m system på IKEA ist.
Skarven mellan garderob och vägg till höger i bild är perfekt för att hänga upp morgonrocken osv så där ska vi införskaffa snygga krokar :)
Här kommer det ske lite mer förändringar men de får jag återkomma med efter helgen..

Av nybygget - 17 februari 2013 19:30

Har spenderat nästintill hela dagen i huset idag oxå.. fixat å haft oss :)
Långt ifrån klart men de börjar iaf likna så som vi vill ha det...
Tänkte bjussa på lite bilder så ni får se lite hur det ser ut nu när det kommit in lite prylar..
 
Här är en del av grejerna som vi handla i fredes
 
Här är även soffan med på bild, ligger även en del grejer bakom soffan ;)
 
Nytt köksbord blev de ju med såklart :)
De blev som jag tänkt ihop med stolarna iaf.. Nöjd!
°°°
Det ska ju småfixas lite här å var.. så, så som det ser ut på sista bilden så kommer troligen inte slutresultatet att se ut... Men va ju tvugna att ställa upp det så vi hade nånstans att sitta å fika på :)
Så jag ska försöka slänga upp lite bilder under tidens gång... Tjingis sålänge! ♥

Av nybygget - 16 februari 2013 22:00

Det är ont om tid att sitta vid datorn nu när vi väl fått komma in i huset.. därför det är lite dött här.
Just nu ligger jag i sängen å skriver från mobilen så kan tyvärr inte lägga in några bilder... men jag lovar att det kommer...
Är fortfarande helt slut efter gårdagens shopping runda.. full bil och fullt släp (största shell hade)...haha galet :)
Så idag har vi vart i huset hela dagen å byggt ihop lite grejer å tvättat fönster å massa sånt små fix.
I morron börjar vi med lite större grejer ;) återkommer om de.. hihi nu lär jag slå ihop mina små blå innan jag somnar från er ;) ha en fortsatt bra helg. Natti ♡
 
Update, söndagkväll: nu har jag några bilder så slänger in dom ;)
 
Omgång 2, vagn 3 & 4 ;)
 
Full lastad bil
 
Full lastat släp... de gick tungt hem kan jag säga.. haha ;)

Av nybygget - 14 februari 2013 18:00

Nu är golvet i hallen nästan klart.. ska bara svabbas av med litta vatten och fixa en list till kanten mellan trägolvet och plattorna..
jag har inte vart och sett det själv men sambon säger att det ser bra ut och jag tycker väl de jag me när jag ser på bilderna :) blir lite annat sen när de kommer möbler på plats osv...
Ska bli så gött med golvvärme sen... en sak som är viktigt när det kommer till golvvärme är att det inte får vara igång på ca 4 veckor från den dagen man lag de.. allt ska sätta sig och torka naturligt först.
Vi valde "golvvärme" som tillval från äh.. eller ja... de drog rören i väggen åt oss (lite skrattretande moment faktiskt)... kabel låg i en hög på vinden och en säkring fick man fixa själv.. så var medveta om det ni som väljer de som tillval.
Ja själva golvärmen får ni ju införskaffa själva då oxå såklart.. :)
 
De ska svabbas av som ni ser.. men här e iaf resultatet efter fogningen igår kväll.
°°°
 
En sak jag dock stör mig rejält på är att badrumsmattan känns mer brun än grå
Har jag iofs tyckt från dag ett men här ser man det ännu mer.
Men man tänker förhoppningsvis mindre på det när dörren kommer upp igen till toan... tvugna att ta bort den och kapa lite nertill iom att golvet vart lite högre här. Annars får jag leva med det helt enkelt... ;)

Av nybygget - 13 februari 2013 19:30

...då man bara vill spola tillbaka tiden en stund... Saknar Bali
Snön bara faller mer och mer utanför fönstret.. man vill bara krypa upp i soffan och slänga filten över huvudet... titta fram igen när solens strålar värmer och fågel kvitter når ens öra
Jag verkligen avskyr februari månad.. uäk!!
 
Bali Mandira ♥♥
 
 
Men men.. man kan inte få allt.. jag får se fram emot kommande fredag ist då vi ska åka och hämta soffa (å kamin, om vi har tur) å handla massa annat roligt.... vill inte avslöja för mycke känner ja.. roligare å visa sen när det är klart och på plats :)

Av nybygget - 13 februari 2013 07:00

Har fått två kommentarer jag tänkte svara på:
 
Först är det ett svar till Malin
Nu när våran slutbesiktning är klar så kan jag ge ett svar på ang staketet på farstukvisten som vi tog bort om de kunde få en anmärkning på "fallrisk"?
Vi fick ingen anmärkning på det alls, ingen som sa nånting om det.. sen kan de kanske skilja från kommun till kommun och att er säljare har vart med om det i era trakter... de kan jag tyvärr inte svara på :)
 
Sen till Anna
Måttet på handtagen på köksluckorna är ca 13cm (centrum - centrum) va lite klurigt och få ett exakt mått då skruvar å så satt ivägen. Men på ett ungefär iaf :)
 
Lycka till med era husbyggen tjejer :)

Av nybygget - 12 februari 2013 12:15

Glad tjej här :)
Kommunen har nu vart där och sagt sitt... och de hade inget att säga.. utan det blev OK stämpel på de :)
och huset är nu vårt... ÄNTLIGEN!!!
Som vi har längtat efter den här dagen.. dagen då man kan börja sätta sin egen stil på huset.
Golvet i hallen påbörjades redan igår kväll.. lag kabel och spackla.
Ikväll börjar de förhoppningsvis lägga klinkers...
 
Nu kan man äntligen börja greja med det ena och de andra och börja köra över kartonger osv.
Nu ska jag svära.... håll för öronen ni som inte gillar sånt... men FY FAN så skönt att allt är klart..
Nu är det bara flytten som återstår.. sen kan man slappna av på riktigt :)
 
Ja tills våren kommer och snön smälter iaf ;)

Av nybygget - 11 februari 2013 15:30

Godkänd slutbesiktning, jippikayeeey :)
 
­°°°
Lite småfix som fixades och småsaker som ska fixas framöver
De kommer man troligen inte ifrån..
men huvudsaken är att det vart godkänt :)
Nu hoppas vi kommunen säger desamma i morgon.

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Ovido - Quiz & Flashcards