nybygget

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

En smärre chock

Av nybygget - 3 september 2012 17:00

Kom hem från jobbet som alla andra vardagar strax efter 16...
Sambon babblar i telefon, jag frågar efter samtalet är avslutat vem han prata med.. jo vi har from nu en kontrollansvarig.
Samt även stämt träff med en markarbetssnubbe vid tomten idag kl. 18!!
Varför all denna hast?!
Jo förstår ni.. säljaren ringde idag och undra hur det gick med bygglovet... för vi kunde ev få hus leverans redan vecka 45... 45!!!!
de är om NIO veckor.... ah ni hör ju varför allt gick i rasande fart...
Tyvärr... så kommer inte kommunen att hinna och då drar sig älvsbyhus ur för det blir för stor kostnad om det är nåt som blir försenat.. vilket vi båda förstår till fullo.. men ändå.. lite lessna blidde vi.. för tänk vilken dröm att få fira julen i ett nybyggt hus med lilla familjen H:son :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nybygget - 8 augusti 2017 14:35

Hej! Tack för en bra blogg med massa fina bilder :)Står nu själv i ÄH tankar och vi funderar på deras modell Tove som påminner väldigt mycket om Ägir.Dock är vi oroliga för grunden (torpargrund med avfuktare) och taket (ingen råspont utan endast skyd...

Av nybygget - 20 april 2017 19:05


Ja de har gått ett tag sen jag skrev nåt här. Svårt de här med blogg ändå... Känner just nu att jag inte vet vad jag ska göra med den.. men samtidigt så kanske den fortfarande hjälper personer som går i ÄH tankar.. Men hittar nån äns hit längre (?)...

Av nybygget - 30 januari 2017 19:22


Lilltoan.. denna "hemska" lilla vrå.. Den har stått orörd i 4 år.. inte ens en spegel har de funnits därinne.. Vi har lixom inte kommit fram till hur vi velat ha de där inne.. Men nu för nån vecka sen hände de nånting..  Vi tog oss i kragen oc...

Av nybygget - 2 januari 2017 21:40

Ja då var de 2017 nu då, å de är nu ganska precis på dagen 4 år sen vi fick vårat hus. Galet va åren går och vi trivs lika mycket fortfarande.. Jag börjar dock sträva efter lite nytt här hemma, ombyte förnöjer! Tonåringens rum är nästintill klart, ...

Av nybygget - 14 november 2016 21:27


I helgen startade jag projekt: "tonårsrum". Lika bra att passa på när sambon jobbar och inte har så mycket att säga till om, haha! Och ja varför frångå ett vinnande koncept, svart och vitt! Här får ni en liten tjuvtitt :)     Bilden är...

♦Presentation♦


Denna familj består av mig Johanna, Joakim, Jonte och lilla Minja. Även en gosfis till katt, Agnes ♥ Den 3 januari 2013 så levererades vårat hus från Älvsbyhus av modell Ägir (1plan, vinkel) till oss. Vi bor i en riktigt sommars

♦Fråga mig♦

13 besvarade frågor

♦Kalender♦

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

♦Tidigare år♦

♦Senaste inläggen♦

♦Kategorier♦

♦Arkiv♦

♦Länkar♦


Skapa flashcards